lørdag den 1. februar 2014

Min kreative "lav det selv til baby"-liste

I forbindelse med det absolut største DIY-projekt, jeg nogensinde har kastet mig ud i - at lave et lille menneske (corny, I know!) - er der en hel masse, jeg har planer om at få produceret i kreahjørnet.
For at kunne fastholde mine gode idéer, og måske også holde mig selv lidt oppe på faktisk at få det gjort, deler jeg her min kreative "lav det selv til baby"-liste. Jeg vil løbende putte mere på og også sørge for links, når jeg faktisk får noget produceret. Mange af projekterne bliver der nok først overskud til, når jeg går på preggy-orlov i starten af marts, men følg bare med løbende - man ved jo aldrig. Og hvis du selv har nogle DIY-musthaves til baby eller lignende projekter, der kan inspirere, så smid gerne en kommentar.

* Pusleunderlag
til når vi er på farten. Syet med tekstilvoksdug på den ene side, og evt. også en lomme eller to i stil med denne her fra Hyggefabrikken

Hvis overskuddet er der måske med tittekant eller blondepynt

* Barnevognskæde
Jeg tror, der skal hækles noget. Måske små dyr, måske bare fine farvede kugler.


* Hæklet babykjole

* Uro
med hæklede dyr i stil med dem, jeg lavede til Esthers barnevognskæde - jeg tænker abe, pingvin, løve, giraf og zebra. Så er der lidt et Afrika-tema (JA, der er faktisk pingviner i Afrika, skulle jeg hilse fra min biolog-kæreste og sige) 

* Hæklet legetøj
Rangler og den slags småting kan jeg nok ikke dy mig for at lave, når vi kommer tættere på og når først prinsessen er her.

* Sengerand
Jeg har planer om at sy pude-huse, som kan sættes sammen med trykknapper, velcro eller bindebånd (hvad der er smartest, har jeg ikke lige luret endnu) - inspireret af de her. Så vil baby også kunne lege med husene senere, når en sengerand ikke længere er nødvendig.

* Syet babynest
så baby ligger trygt i sin tremmeseng og hvis hun skal ligge mellem os i sengen. Jeg har købt et mønster til den i Stof og stil - ikke fordi det virker som et særligt svært projekt, men når nu mønstret var der til en 20'er, hvorfor så ikke få den hjælp man kan (jeg kan allerede mærke den begyndende ammehjerne snige sig ind på mig, så alt der kan aflaste min kognition hilses velkommen!)

* Hæklet babytæppe
i zigzag-mønster - som jeg egentlig er i gang med, men projektet er gået lidt i stå. 

* Syet babytæppe af firkanter i retrostof
 i stil med de fine tæpper Anna Svenning viser på sin fine blog Laralil

* Hagesmække
Jeg tænker, at jeg vil sy en stak i forskelligt mønstret stof. Måske både i tørklædestil og den mere klassiske runde. Til den første tid, tror jeg ikke, det er så vigtigt, at den er foret med vådliggerlagen eller lign., men det må vise sig... 

* Babybodier med tryk
Jeg har købt nogle  billige hvide bodystockings i økobomuld i Bilka, som kan blive rigtigt fine med lidt lir.

* Fine suttekæder
Jeg tænker både hæklede og syede, så vi har lidt forskelligt alt efter tøj og humør. Suttekæder er udover at være smarte til sutten også top smarte til at holde styr på yndlingslegetøjet.

* Vægdekorationer til babys værelse
Jeg har en plan om at lave skyer i forskelligt mønstret stof, som skal sættes på væggen vha. flisofix - på samme måde, som jeg har lavet fuglene i vores trappeopgang. Det kan blive så fint, og så er det nemt at fjerne igen. Det er jo vigtigt at tænke over, når man bor til leje.

* Tryk på lagner til tremmesengen
Sådan nogle lagner er da lidt kedelige, så jeg overvejer at lege lidt med noget stofmaling og en simpel stencil, fx stjerner eller bare prikker, rundt i kanten, som kan ses igennem tremmerne.

* Syet babytøj
Jeg drømmer bl.a. om at få syet nogle små blomstrede smækbukser, som baby måske kunne have på hjem fra hospitalet, men nu må vi se...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar