mandag den 13. februar 2017

Hæklet luftballon med trekanter


Da jeg for noget tid siden lavede hæklerier til baby A's uro, blev storesøster ret så betaget af luftballonen, og jeg lovede derfor at lave hende én. Den skulle være lilla, blev der bestilt. Basta.

Egentlig var opskriften fra Lutter løkker, som jeg brugte til den første, rigtig fin, men jeg fik alligevel lyst til at lave min egen version med lidt smallere ballon, rund kurv, tre snore og ikke mindst det lidt legesyge trekantsmønster.

Baby A's uro ser forresten sådan her ud og er et KÆMPE hit hos den lille mand.


Særligt helikopteren får mange smil med på vejen.






7 kommentarer:

  1. Må man sprøge om hvordan du laver de trekanter på luftballonen? :)

    SvarSlet
  2. Hej hvordan får du ballonen på luftballoner, så fin rund

    SvarSlet
  3. Hej Cassandra! Det er samme princip som, hvis man hækler en bold - det handler om jævnt fordelte udtagninger. Og så er den proppet med rigeligt pudefyld for at holde formen :)

    SvarSlet
  4. Hej Signe
    Har du en opskrift på din fine variation af originalopskriften?
    Hvordan har du hæklet trekanterne?
    Hilsen Sara

    SvarSlet
  5. Hej har du en opskrift på din luftballon med de trekanter?

    SvarSlet
  6. Jeg har desværre ikke skrevet det ned under vejs, men trekanterne er lavet ved at hækle først en række mørklilla, så to mørke og to lyse en omgang og så en mørk tre lyse på en omgang derunder, så det passer cirka mellem de to over.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er i orden, jeg prøver mig frem. Tak for svar :)

      Slet