fredag den 14. marts 2014

Babynest

Vupti og så var første uge af graviditetsorloven bare forsvundet ud af den blå luft!
Jeg har alverdens projekter på tegnebrættet, men det kniber godt nok med overskuddet, alting tager meget længere tid end ellers, og min ryg vil ikke være med til de timelange stunder ved kreabordet, som mine redebygger-instinkter og kreaambitioner mener er dybt nødvendige for at blive heeelt klar til babys ankomst. 

Denne uge har jeg primært brugt kreakrudtet på lidt hæklerier (som jeg deler ved en senere lejlighed) og så denne babynest aka tryghedshule til vores lille trold: 


Jeg synes det er top smart, at babynesten kan vendes begge veje alt efter humør (og eventuelle kommende pletter hist und pist). Planen er, at baby skal bruge hulen, hvis hun skal ligge imellem os i sengen, i sin egen tremmeseng i starten, så den virker mere tryg for hende og måske også nogle gange nede i stuen, hvis hun bliver ligeså tilfreds med at ligge i den, som jeg håber.
Jeg syntes det var virkeligt svært at vælge, hvilket stof den skulle syes i, men endte med to småmønstrede bomuldsstoffer i henholdsvis mørk grå og pudder og karrygul, hvid og mørk blå. Det kanariegule satinskråbånd giver en fin kontrast, og nåh ja, så havde jeg en rest rød anoraksnor liggende, som da ligeså godt kunne blive brugt (selvom jeg helst ville have haft, det var gul eller grå). 
Den ser lidt krøllet ud på billederne, men jeg tænker, det pynter gevaldigt, så snart der kommer en baby i den. 
Hvad synes du om resultatet?

(OBS: Mønsteret har jeg i ren dovenskab købt mig til i Stof og stil, men det burde bestemt ikke være svært selv at flække en nest sammen.)

One project down - one hundred to go! ...men NU skal Tykke her vist have noget at spise og en lur. 







2 kommentarer:

  1. Den er rigtig fin :)
    Må man spørge om hvad S&S anbefaler at man bruger som fyld?
    De flestes Diy'er angiver en bredde på 240 i pladevatten, men S&S's egen hjemmeside har de kun pladevat i bredden 220..
    På forhånd tak for hjælpen! :)

    SvarSlet
  2. Tak Line! Vi har også bare været super glade for den - helt klart et projekt, jeg vil anbefale :)
    Ifølge S&S's opskrift skal man enten bruge pladevat 1 meter og 20 af en pladevat, der er 220 bred, eller 225 af en med en bredde på 140. Jeg gjorde det første,og det fungerede fint. En anden gang vil jeg dog gøre kanten lidt tykkere, for den falder noget sammen - men det afhænger ikke af bredden, som jeg lige ser det. Håber det svar hjalp dig lidt på vej..?

    SvarSlet