torsdag den 15. januar 2015

Navnetags

I morgen sker det. Min lille fugl skal begynde i vuggestue (eller "vugger", som det så smukt og aarhusiansk hedder herhjemme).
Så mutti her er så småt gået i kamp med det show, den milepæl kræver - i dag en af de vigtigste: navnemærker i aaalt tøjet.

Man kunne selvfølgelig købe nogle flotte nogen over nettet, men hvorfor ikke lave dem selv? Det passer sig vist meget godt i en måned, hvor julen stadig kan mærkes på kontoen og udsalgsshoppetrangen er enorm... 
Jeg er så velsignet at være i besiddelse af et stempel, hvor man selv kan skifte de bittesmå bogstaver ud. Det kan anbefales! (Vi brugte det også til at trykke afsenderadresse på navnefestinvitationerne i sin tid, og det var både pænt, hurtigt og easy peasy)

Jeg har både stemplet på strygebånd og skråbånd, jeg har klippet midt over.

Jeg synes egentlig mærkerne af det råhvide skråbånd sammen med den meget retroagtige stempelskrift er pænest. Og jeg har hørt fra andre vise mødre, at strygebåndet ikke holder super i vask og derfor alligevel kræver et sting, så skråbånd it is! Jeg overvejer også lige, om farvet skråbånd ville gøre sig... På billedet er mærkerne syet på med grøn, fordi det er lånt tøj, og det er altså meget nemmere at holde rede i, hvad der er hvad med farvekoder.

Hvordan har du mærket dit barns tøj? 
Og hvordan kan man mon pimpe madkasserne? Hmm...kreamor må i tænkeboks.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar