lørdag den 25. juli 2015

En elefant kom marcherende


Det eneste ved hr. Elefant, der ikke var så fedt, var monteringen - ellers er det et skønt, nemt og hurtigt projekt med sådan en besnablet fætter.
Jeg har hæklet ham i relativt tykt garn på nål 5 - selvom mønstret, som er fundet gratis på Ravelry her, er til en lille amigurumi på nål 1,5. Resultatet med større nål og tykt garn er helt godt, hvis jeg selv skal sige det. I maven har han en hjemmelavet rasleboks af en lille plastikbeholder og en bjælde, og derudover er han proppet med pudefyld. 
I går blev han så leveret til min yngste kusines nye lille prinsesse i forsinket barselsgave sammen med en blød pakke... 
Jeg synes elefanter er skønne - ligesom de fleste børn også gør. Der er bare en dejlig ro over det store dyr og noget fascinerende ved den elegante snabel. Så det er nok ikke min sidste hæklede en af slagsen! Dog er jeg så træt af monteringsdelen, at jeg overvejer en model hæklet ud i ét, jeg har set på Pinterest som næste projekt (stay tuned!).

Har du også hæklet en elefant, så send gerne et link i kommentarerne, så jeg kan smugkigge og blive inspireret.
À bientôt!

1 kommentar:

  1. Smadder sød elefant! Det er fint i det tykke garn - det giver en helt anden struktur og overflade end tynd garn. Jeg har lavet en elefant, men den er ikke på bloggen, så den må du se live hos mig.

    SvarSlet