lørdag den 27. august 2016

IKEA hack: Sniglar puslebord


Med lidt over tre måneder til lillebrors ankomst er der så småt begyndt at gå redebygger i mig. Og et egentlig puslebord, der passer i højden, har da også kun været på ønskelisten i lidt over to år (selvom min gamle arvekommode har gjort det udemærket). Nu hvor vi er flyttet i hus, har vi plads til at pusle på badeværelset, men en reel puslekommode ville blive for stor og tung i rummet og pga. skråvægge dur de ellers fine væghængte ikke, så jeg fandt denne lettere Sniglar på Reshopper til 40 kroner i stedet. 

Jeg har givet den en overhaling med to/tre lag grå akrylmaling og bogbind. 
Malingen er en god slat af en dunk kunstmaling jeg fik i en rodekasse for 30 kroner i Bilka engang, og bogbindet kostede en flad 10'er i Netto. 
Det smarte med bogbindet fremfor tapet er, at det allerede har en glat, smudsafvisende overflade og er relativt tykt - dvs. det burde kunne holde til at være i et vådrum og blive tørret af ab og zu uden at jeg behøver lakere = smart.

Næste skridt: At sy nyt betræk til vores puslepude. Jeg skal bare lige falde over det rette tekstilvoksdug. Hvis jeg ikke finder det helt rigtige, ender det nok med hvidprikket støvet blå eller grå...
Og så overvejer jeg nogle flotte kasser til opbevaring på hylden nederst - eller måske stofposer..?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar