onsdag den 28. september 2016

Hæklede babyfutter

I forgårs fløj de her små krabater af hæklenålen. Opskriften er fra bogen Babyhæklet og garnet er strømpegarn fra Coop - som var overraskende lækkert at arbejde med. Det er bestemt ikke sidste gang, jeg køber garn på tilbud hos dem...



Til en start fik de bare en garntråd igennem løbegangen, som ses på billedet, men jeg har i dag erhvervet mig noget tynd ruskindssnøre, som nok kommer i i stedet. 
Opskriften var nem at gå til, da jeg først lurede konceptet, og futterne var lynhurtigt lavet. Hvis jeg skal hækle flere futter, tror jeg dog jeg vil lave min egen opskrift, hvor de ikke skal syes/hækles sammen bagtil og er lidt smallere i skaftet. Jeg tænker også, at en form for elastik vil være dejligt praktisk, så futterne ikke flyver af de sprællende babyfødder.
Har du erfaring med hæklede futter og hvordan de bedst holdes fast?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar