mandag den 13. februar 2017

Hæklet tabletetui: DIY

Dette tabletetui er lige fløjet af min hæklenål - min far, aka den glade modtager, var nemlig liiidt sent ude med sin ønskeliste, så jeg først fik startet først på ugen og vi fejrede ham i går...




Jeg har brugt nål 3,5 og restegarn. 
DIY:
Lav det antal luftmasker, der passer med tablettens bredde, vend med 1 lm. 
Hækl fm rækken ud. Hækl nu 2 fm i sidste m og fortsæt rundt om hjørnet/enden i stedet for at vende. 
Gør det samme, når du når den anden ende, og nu kan du bare hækle fm rundt og rundt til du når ønsket længde. Afslut med en km og hæft ender.
Tilføj striber og mønster efter lyst :)

Det skæve hjerte er fri-jaquardhæklet. Tip: Hvis man ville have et mønster med et mere clean look, kan man nemt finde designs ved at søge på Hama eller korssting på Pinterest...

Jeg har valgt en lukning med en lille trense af lm og en træknap. Man kan også undlade, da etuiet sidder godt til om "kalorius", sy lynlås i eller hvad ved jeg... 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar