fredag den 9. juni 2017

DIY: Hynde til TrippTrapp-højstol

Jeg har luret på både forskellige DIYs på det vilde web og overvejet at købe én, men endte med bare at gå i krig og lave min egen version af en hynde til højstolen. 



Vi har den gamle model med bøjle, så jeg valgte at lave den i hobbyskum, så lillemanden får god støtte, og med løst betræk, så det vil være nemt at tage af og vaske og evt. skifte, hvis jeg skulle få lyst til at lave et ekstra.
Alle de hynder, jeg er stødt på, er med velcrobånd - i udgangspunktet en god udé, men efter at have fået ødelagt flere fine striksager pga. velcro i vaskemaskinen (*indsæt bandeord*), er vi ikke så gode venner, velcro og jeg... Derfor har jeg brugt bindebånd, hvor hynden sættes fast og trykknapper til at lukke betrækket med.


Her er mit hjemmelavede mønster. Ikke så flot, men hvis du vil gøre mig kunsten efter, kan målene forhåbentlig hjælpe dig til hurtigt at tegne dit eget. 


Skumhynden har jeg klippet cirka en cm mindre end betrækkets mønster. 



Efter en god uges brug kan jeg afsløre, at hynden er mere end godkendt. Lillemanden sidder nu rart og stabilt i stolen :) 





Ingen kommentarer:

Send en kommentar