søndag den 12. januar 2014

Syprojekt 1.0: cover til symaskinen

Efter virkelig lang tids pause fra symaskinen, tog jeg mig endelig sammen til at sy et nyt cover til maskinen - min tanke med at starte op igen med et symaskinecover: Måske man får endnu mere lyst til at hive dyret frem, hvis det ser lidt mere indbydende ud end med den medfølgende plastikgrimmert. 

Ekstra plusser: med lommerne på siden kan man både have trykfod og diverse værktøjer lige ved hånden OG så gør det ikke så meget, at maskinen skal bo i stuen, hvis den matcher indretningen bare en petit smule.

Jeg lagde ud med at måle op og tegne en lynhurtig idéskitse, inden jeg målte ud og klippede stoffet til og fandt elastik (til kanten på sidelommerne, så tingene ikke falder ud) og gult kantebånd og tråd frem.

Billeder fra processen:
...og resultatet:


Det er aaalt for lang tid siden, jeg sidst har påsat kantebånd, så den del kunne have været lavet nydeligere, men ellers er jeg fint tilfreds. Og jeg HAR faktisk fået lyst til at sy mere, nu hvor det er færdigt!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar