fredag den 25. april 2014

DIY: Skyer på væggen

Pludselig for der en kreadjævel i mig, og i stedet for at tage en lur, "kom jeg til" at kaste mig ud i at lave wallstickers af washitape til babys værelse. Man får lidt kuller af at trisse rundt for sig selv og bare vente på at veerne skal starte, skulle jeg hilse at sige...
Jeg har længe gerne ville lave wallstickers i retrostof formet som skyer og/eller huse, og måske tager jeg mig også sammen til det på et tidspunkt, men det her er en lidt hurtigere løsning. Og så er de også super nemme at fjerne igen, når der på et tidspunkt skal ske noget nyt på babys vægge.

Jeg skal helt sikkert have lavet flere, så der også er til den modsatte væg på et tidspunkt, for det er da nysseligt, n'est ce pas?

Tadaa: Et styks (nærmest) færdig pusleplads!


DIY:

Du skal bruge
- washitape
- bagepapir
- en tusch til at tegne dit motiv på papiret med
- en god, lille saks til at klippe stickeren ud med

Tegn først dit motiv på papiret - hvis du ikke er en ørn til frihåndstegning, kan man komme langt med at google "noget" efterfulgt af clipart eller silhouet og dernæst trace motivets kant ved at lægge papiret over skærmen.
Så sætter du washitapen på motivet. Sørg for at der er et godt overlap mellem rækkerne.
Klip din sticker ud. (Som du kan se på andet billede kan du sagtens genbruge den samme bagepapirsskabelon flere gange)
Fjern forsigtigt bagepapiret og sæt den direkte på væggen og tryk godt fast. Det er ikke så nemt at flytte på stickeren efterfølgende, så sørg for at den sidder hvor og hvordan den skal, et voila!



Ingen kommentarer:

Send en kommentar