torsdag den 5. november 2015

Hæklet mavevarmer

Seneste skud på stammen er denne mavevarmer, vest, busseronne eller hvad Søren man nu skal kalde den. Den er i hvert fald færdig og ret kæk med komplementærstriberne og den gule blomsterknap, som jeg endte med at vælge efter lidt overvejelse og SMS-assistance fra en kreativ veninde (tak!).



Mønsteret er inspireret af familiejournalens mønster på en hæklet babykjole, som du kan finde lige her. Jeg har bare lavet modellen kortere og efter en kort slids har jeg hæklet hele vejen rundt. Desuden har jeg cirka halvvejs i "skørtet" droppet den mellemste luftmaske i vifterne, for at den ikke skulle blivefor bred men stadig bibeholder mønstret. Det giver den sådan lidt en mini-balloneffekt, tænker jeg. Jeg glæder mig til at prøve den på min lille fugl, når jeg henter om lidt...

À bientôt! 


2 kommentarer:

  1. Den er drøn-fin! ÆLSKER farverne! :-) Måske skal jeg kaste mig ud i noget lignende på et tidspunkt - lige nu har jeg 2 strikkede sweatre inde i hovedet, som står først for tur. Hvad har du hæklet den i - bomuld, uld, blanding, noget andet?

    SvarSlet
  2. Taaaak, Anna! Hun fik den på i dag og ser bare så fin ud i den :) Du er også bare så sej til at strikke! Hvis jeg var ligeså sej til det, så ville jeg nok hellere strikke én med noget hulmønster, for det bliver knap så tykt, som når det er hæklet. Spændende med nye sweaterplaner... Jeg har faktisk bare hæklet i noget akryl, jeg havde liggende (nu korser speltmødre verden over sig nok, men det er dejligt blødt, nemt at vaske, på kolde dage har hun uldbody under og man kan altså sagtens ånde i det, når det ikke er hæklet tættere).

    SvarSlet