lørdag den 28. november 2015

Redesign: Fra langærmet T-shirt til kjole


Jeg kunne altså købe mig fattig i fint tøj til lillefuglen. Og lige nu er jeg tosset med de enkle kjoler, der næsten bare ligner en bluse med nederdel under. Det er sådan lidt underspillet tøset, synes jeg. Se bare de her, jeg har spottet:
Online exclusive hos H&M
Fra Zara (http://m.zara.com/dk/da/b%C3%B8rn/baby-pige-(3-mdr.---3-%C3%A5r)/kjoler-og-jumpsuits/kombineret-kjole-c269278p3012521.html)


Kreamor, sæt igang!
For noget tid siden købte jeg en simpel stribet T-shirt i kraftig kvalitet i Bilka - på tilbud til sølle 25 kroner. Godt nok lidt for stor, men det viste sig så at passe perfekt til det her projekt, som kræver en lidt længere bluse med ærmer, der er lange nok til det (hvis jeg selv skal sige det) fine ombuk med pynt.
Den var temmelig nem at kreere, måske især hvis man har lavet rynkesøm før. 
Man skal bare bruge en T-shirt, lidt blød tyl (eller andet let stof) - mit er 25 cm fra Stof og stil til under en 10'er, lidt bånd og to pynteknapper.

Først syes tylstrimlen sammen, så det ligesom laver et bredt rør. Husk at klippe en snip af stoffet, hvis du også vil lave en lille sløjfe. Så foldes stykket midt på - sørg for at sømmen fra før er på indersiden. Sy så to stikninger med lidt afstand imellem og med lange sting. Det er din rynkesøm, som du nu ved at hive i overtrådene kan rynke til, så det passer nederst på blusen, hvor det nåles fast. Sy stoffet fast ved at sy imellem de to sømme fra før. Pil evt. rynkesømmene op bagefter, et voila!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar